1. 1.      BİLGİSAYAR, ALGORİTMA, DONANIM VE YAZILIMIN GEÇMİŞİ

Bilgisayarlar

–          –        

–          –         özel (bir aletin parçası olarak süreç kontrolü)

Mikro-, mini-, süper bilgisayarlar.

Ev bilgisayarlar, imkanlar, kullanım, uygulamalar.

, sisteminin ana bölümleri – işlemci, hafıza, terminaller, iletişim donanımı.

–          –         düşük seviyeli (düzenleyiciler)

–          –         yüksek seviyeli diller (BASIC, FORTRAN, COBOL, )

–          –         özel ara yüz (uygulamaya bağlı)

–          –         doğal dil

 

  1. 2.      SPOR MÜSABAKALARINDA BİLGİSAYARLAR

Antrenman sürecinin değerlendirme ve kontrolü

–          –         testlerin değerlendirmesi, istatistikler

–          –         antrenman planları

Bir oyunun modellemesi ve simülasyonu.

Araştırma (biyomekanik, psikoloji, fizyoloji…vs.)

İstatistiksel oyun analizi

Yönetim

–          –         spor müsabakalarının yönetimi

–          –         spor, kulüpler ve aktivitelerin yönetimi

–          –         şampiyonaların organizasyonu, basın yetkilileriyle işbirliği, teknik personel (1985Prag Olimpiyat Oyunları’nda buz hokeyine bakınız)

Özel kişisel uygulamalar.

 

  1. 3.      VOLEYBOLDA BİLGİSAYAR

Antrenman sürecinin değerlendirmesinde:

–          –         antrenman ünitelerinin hacmi ve kompozisyonu, değişik tipteki antrenman süreçlerinin değerlendirilmesi ve karşılaştırılması, ve özel fiziksel hazırlığın değerlendirilmesi (Çekoslovakya’da).

Oyun modeli, simülasyon (Polonya, Çekoslovakya vs.) olarak kullanımı.

Araştırma alanında (Örneğin hareketlerin, optimal yolun, zıplama kapasitesinin, hareketlerin biyokimyasal karakteristiklerinin değerlendirilmesi).

Yönetimde:

–          –         müsabakaların, tabloların ve sonuçların planlanmasında

–          –         antrenörlerin değerlendirmesi, nitelikleri, seminer verenler, oyuncular

İstatistiksel oyun analizinde:

–          –         müsabaka sonuçlarının değerlendirilmesi (Çekoslovak sistemine bakınız)

–          –         incelenmiş verilerin değerlendirilmesi (Montreal’deki Olimpiyat Oyunları’na, Japonya Kupası’na ve 1984’teki Los Angeles sonuçlarına bakınız)

–          –         direk kaydedilmiş verilerin değerlendirilmesi (video kaydı, film, özel imal edilmiş araçlar)

 

  1. 4.      1986 PRAG DÜNYA ŞAMPİYONASI

–          –         hazırlık çalışmaları, yönetim için planlar, veri girişi, istatistiksel oyun analizi

–          –         değerlendirmede iki seviye